alltidviddinsida

Direktlänk till inlägg 24 maj 2013

SMINK & PRODUKTER

Hej! Nu ska jag visa hur jag gör en enkel sminkning till vardagen.

Inte alltid att jag använder eyeliner och rouge men till fest gör jag oftast det!

Så oavsett om jag ska till skolan eller på fest så sminkar jag mig likadant

jag har bara lite mer ögonskugga, eyeliner & rouge för att framhäva ögonen mer och så!

Tillägger att jag för det mesta använder Make Up Stores produkter!


1. Till att börja med så använder jag en produkt från make up store

som heter Day Time som jag använder innan jag lägger på

sminket. Den vårdar, skyddar, ger näring och ger fasthet åt huden.

Använder sminksvampar från Kicks för att applicera!

245:- Bilden till höger är hur produkten ser ut på hemsidan!

      


 

2. Efter appliceringen  av Day Time så använder jag concealer från Makeupstore som heter  Cover All Mix Medium.

Jag använder en slags platta att blanda färgerna på. Den röda blandar jag med den beiga/hudfärgade

för att använda under ögonen osv. De blåa ställena i ansiktet använder man den röda till.

För att täcka över finnar och röda områden t.ex runt näsan så använder du den gröna ihop med den hudfärgade.

Använder en pensel från kicks för att applicera concealern.

Concealern = 285:- &  Penseln = 99:-

   

 

 


3. Efter concealern använder jag foundation från makeupstore som heter Liquid Foundation Vanilla.

Dock kan ni inte rätta er efter vilken foundation jag har då allas hudtyper är olika.

Ni får helt enkelt testa ut det själva! Men till foundation använder jag en pensel

från Gina Tricot som heter Foundation Brush och är väldigt bra!!

Foundation = 255:- & penseln = 29:-

     

 

4. Efter foundationen så lägger jag på puder från Make Up Store som heter Loose Powder Pale

Dock ser produkten annorlunda ut på hemsidan! (HÖGER). Använder en vanlig pensel från I.D Bare Escentuals.

Men ni kan använda i princip vilken puderborste som helst! Finns jätte bra på makeupstore!

En bra borste är Convertable Powder Brush från Make Up Store .

Puder = 235:- Borste = 175:-

   

   


5. Efter pudret lägger jag på ögonskugga. Köpte min ögonskugga på Lindex

och den har märket Maybelline. 4 olika nyanser. Lägg på nummer 1 (vänster)

först över ögonlocket som en bas. Nummer två applicerar du sedan över.

Nummer 3 lägger du högre upp på ögonlocket och i sidorna. Nummer 4 (höger)

kan du lägga lite under ögat och som en liten eyeliner (inte tvunget). ((Använder

även nummer 4 till att fylla i mina ögonbryn)). Penseln jag använder är från Kicks.

Ögonskugga = Ca 129:-  Borste = 99:-

          

 

6. Eyelinern tror jag alla vet hur man lägger på. Använder maybelline new york master precise liquid eyeliner.

  ca 79:-

 

7. Använder gel till mina ögonbryn för att hålla dom på plats. Också från make up store.

Den heter Mascara Brow Fix och kostar 155:-

 

 

8. Använder rouge från Make Up Store, rosa. Den heter Blush Lush Color.

 

 

9. Använder alltid 2 mascaror. Den lila heter Volume Build Mascara VoluFlex Formula från Oriflame.

Den svartröda heter Build-Up Mascara Extra Volume ISADORA

Dom kostar: Lila = 155:-  Svartröd = 119:-

 

 

10. Använder läppstift som heter Creme Lipgloss från Bik Bok och även ett rosa som heter Lipstick Poppy Pink från Kicks.

Dom kostar : Beige =  59:-    & Rosa = ca 119:-

 

 

/ Evelina Karlsson

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Fem bilder från ett minne 2010             En bild på någon i min släkt   Min finaste, Arwen <3 ...


Två saker jag längtar efter 1. Cypern den 17 Juni med Mamma, Kim, Kristina, Fredrik, Arwen, Maximus & Titus! 2. Skolavslutningen & Skolbalen!   En bild på en person jag saknar   Mitt hjärta. Mitt allt. ...


Detta upprör mig Jag blir ganska upprörd när man tror att man har en bra vän men så visar det sig att man inte kan lita på personen alls. Man inser att man faller för fel personer & man kan inte göra ett skit åt det. Jag blir upprörd när man ...


Tio fakta om mig 1. Jag Heter Evelina Anna Karlsson 2. Jag är född i Ljungby 3. Jag föddes blond, har alltså aldrig färgat 4. Jag har många vänner i Vetlanda 5. Jag är en person som ältar gamla saker 6. Jag har svårt för att verkligen bli...

En bild på en tid jag saknar   En gammal bild på mig själv       ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards